måndag 21 maj 2018

Vårsömnad


Jag hade en ambitiös vårplan med nästan bara nya mönster även om två plagg var påbörjade. Det slutade med tre färdiga plagg, inte så illa.


Först ut att bli klar var Harrison shirt från Cashmerette med modifierade ärmar och krage. Jag är inte helt nöjd med den främst för bylsigheten men det finns stora möjligheter till nästa version.


Plagg två blev en Dartmourth top, även den från Cashmerette. Jag har sytt den en gång tidigare och fixade lite finlir till den här gången. 


Med den här toppen sydde jag något jag inte brukar men när jag hade köpt Simplicity 8089 till dottern och fick tyg över från hennes spets kunde jag inte låta bli att sy en till mig. Jag valde dock gult tyg under istället för grönt som barnen hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar