torsdag 24 maj 2018

Afternoon tea i solen


Jag tyckte jag hade lite för mycket marmelad så jag bjöd in till afternoon tea. Men bara scones med marmelad och clotted cream blir ju lite tråkigt så jag gjorde lite snittar med. Jag gjorde bacon&ägg och rostbiff&rädisor precis som förra gången men även lite annat.


Rostbiff, rostad lök och senap
8 snittar
8 skivor rostbröd
8 skivor rostbiff
1 dl rostad lök
1.5 dl majonäs
2 msk senap

Rosta brödet. Blanda senap och majonäs. Bred på majonäsblandningen på brödet. Strö över rostad lök över hälften. Lägg på rostbiff och den avslutande skivan bröd. Dela till trianglar. 


Gurka & ägg
5 smörgåsar
5 bröd
3 kokta ägg
1 dl majonäs
1 tsk senap
0.5 dl hackad dill
1 dl pressgurka

Rosta brödet. Skala och mosa äggen. Blanda äggen med majonäs, senap och hackad dill. Dela bröden i trianglar. Fördela ägget på hälften av dem. Lägg gurkan ovanpå och avsluta med det sista brödet. 


Vi avslutade med rabarberpaj, cheesecake och chokladmousse portionsserverade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar