tisdag 15 oktober 2019

Totale

Totale är en trevlig liten restaurang och vi hamnade dessutom i ett intimt litet rum där bara ett annat sällskap satt. 

I väntan på att alla skulle samlas valde jag men Pommeau & Tonic. En smaskig drink med smak av äpple och rabarber.

Sen valde jag kockens val för kvällen, men det fanns mycket annat som även det lät gott. 

Burrata med tomater och persiljevinägrett. Fantastiskt gott och smakar verkligen sensommar.


Långbakad kalvhögrev, rökt picklade morötter, dragonmajonnäs, hasselnötter och ankleversky. Hur god som helst men jag hade gärna haft lite mer morötter till den stora köttbiten.

Chokladmousse med yoghurt, bränd grädde pistage och hallon. Jag tyckte chokladmoussen var lite tråkig men så är jag ingen stor chokladfantast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar