måndag 21 oktober 2019

Höstsömnad



Tre plagg blev det men som vanligt hade jag storslagna planer i som inte fullföljdes. Jag sydde faktiskt bara två plagg i planen, varav ett i en helt annan modell. Men så blev det ett bonusplagg med. Ni ser själva planen i nedre högra hörnet av bilden ovan. 


Först ut blev ett bonusplagg som jag bara kände jag ville ha inför en afterwork. Den är i mysig röd velour och kantad i svart mudd. Jag har kombinerat (och modifierat) Blus 125 från Burda 9/2014 och Susie från Ottobre 5/2010.


Den här klänningen är i en mjuk och skön trikå från Vintage in my heart. Mönstret är från Victoria&Albert. Jag är inte helt nöjd med modellen så jag kanske syr ännu en klänning inför min födelsdagsfest med 60-talstema.


Detta är min andra skjorta efter mönstret Harrison från Cashmerette. Den förra satt bra men den här är ännu bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar