tisdag 4 mars 2014

Symässan

Jag har nyligen börjat sy i trikå till mig själv och mer till barnen. Jag har en rad mönster jag vill testa. Symässan med sitt stora utbud kändes som rätt ställe att leta tyger på, många roliga tyger fanns det så jag köpte allt för mycket. Jag gick med min syster Eva som shoppade mycket mer begränsat. 
De här tygerna är köpta hos Delatezz. De två vänstra högarna är till mig, den allra vänstraste ska smita in i vårswapen som tröja och trosor. Den högraste är till barnen.
Rosa med gröna blommor, 60cm, bomull
Grön blommönstrat, 150cm, bomull
Blått med blå stiliserade blommor, 70cm, bomull
Blått med rosa mönster, 150cm, bomull
Rosa med svart mönster, 150cm, bomull
Svart med rosa kronor, 200cm,  bomull
Rosa med ugglor, 100cm, bomull
Blå med ugglor, 100cm, bomull
Det blev totalt  14.5 poäng för mig, 10 poäng för barnen.

Det här tyget är till barnen och köpt hos MMH barnkläder.
Rosa Hello Kitty, 200cm, bomull
Ytterligare 5 poäng för barnen.
Dessa två handlade jag hos Italienska modetyger, det är min första kontakt med ulltrikå. Det ska bli en Wardrobe basic från Ottobre i höstswapen. Det andra ska bli en fin blus.
Vitt med blå och gröna prickar, 150cm, bomull
Röd ulltrikå, 200cm, ull
Det här blev 6.75 poäng för mig
Detta batiktyg från Annas batik kunde jag inte låta bli. Det ska bli en sommarklänning.
Petrolimfärgad batik, 300cm, bomull
Här blev det 7.5 poäng för mig.
Jag har svårt att låta bli rött mönster på rosa botten och jag har sett flera coola plagg med sicksackmönstrat tyg i Sy garderoben med en plan. Jag köpte de här tygerna från Tygaffären
Rosa med röda blommor, 150cm,bomull
Blå sicksack på blå botten, 150cm, bomull
Ytterligare 7.5 poäng för mig
Mitt absoluta favoritmärke på barnkläder Kameleont säljer även tyg så det blev en hel del inköp där
Vänstra högen är till barnen, mittenhögen till mig och barnen, tyget till höger till mig. Tågtyget kunde jag inte låta bli fast jag inte vet vad jag ska göra av.
Rosa ekorrar, 100cm, ekobomull
Blå ekorrar, 100cm, ekobomull
Turkost med stjärnor, 250cm, ekobomull
Grönt med stjärnor, 250cm, ekobomull
Brandgult, 150cm, ekobomull
Tågtyg, 100cm, ekobomull
Denna stora hög blev bara 6.75 poäng för mig och 6 poäng för barnen.

Det fanns många fantastiska band hos en utställare jag inte minns vad den hette men jag tror de hörde hemma vid munkebäck. Jag använder sällan band men det här fina yllebandet kunde jag inte låta bli.
2cm brett band, 500cm, ull

Totalt gick det åt  43 poäng för mig, över hälften av årets andel. Det är tur jag inte behöver mer tyg eller kläder och skor.
För barnen gick det bara åt 21 poäng så jag har många poäng kvar till BabyBarn-mässan i slutet av månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar