söndag 9 mars 2014

Resturang Kometen

Idag innan Jesus Christ Superstar passade vi på att gå ut och äta.

Då det var fler än oss som skulle på musikal var favoritställena bokade. Vi läste många menyer och valde Kometen. 

Först av allt vill jag säga att jag gillar nästan all husmanskost och tycker det är trist att de har oxfilé med gåslever i en fransk rätt när de istället kunde haft filé Oscar. Av princip äter jag inte gåslever så jag fick välja annan huvudrätt. 

Brödkorgen var inte imponerande men isterbandssmöret var gott. 

Hummersoppan var gudomlig men portionen var jättestor så jag orkade inte äta upp allt. 

Sen valde jag Wallenbergare och maken valde rödtunga. Han var nöjd med sitt val men det var inte jag. Min mat var smaklös och tråkig, jag har fått bättre på lunchrestauranger för en tredjedel av priset. 

Efterrätten var däremot en god créme caramelle, och de hade fler som lockade om jag inte hade varit så mätt. 
Allt som allt ger jag stället en trea i betyg och rekommenderar att ha gott om tid och strunta i varmrätten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar