torsdag 30 maj 2019

Toso


Jag var lite skeptisk mot Toso då jag varken gillar sushi, chili eller koriander men det visade sig att Toso passade mig med


Eftersom jag redan hade varit ute en dag tidigare i veckan och skulle ut nästa dag med tyckte jag det kändes bra att satsa på alkoholfritt. Först ut blev en drink med ingefära som främsta ingrediens. Den var mycket god men så gillar jag ingefära. 


Först ut blev avokado, rostad chili, grön mango, bovetekrisp och kokos. Den var lite för stark för mig men väldigt god.


Sen blev de korianska pannkakor med anklår, hoisin, picklad koriandergurka, purjosallad. De var väldigt goda även om man fick peta bort koriandern.


Sen blev det en softbun med fläsksida, grillad padrones, koriander, chipotlecrème


Kvällens godaste rätt var nog Crispy pork med sweet n´sour, apelsin, böngroddar.


Vietnamesiska rullar med krispiga räkor, avokado, picklad mango, chiliponz. De uppskattades tom av den i sällskapet som inte gillar skaldjur


Sen blev det kycklingdumplig med citrongräs, jabara, soja


Det blev dags för en drink till, den här gången en alkoholfri variant av No19 special.


Sist ut av rätternablev biff med bambuskott. Helt olikt vad man kan få på en svensk kinakrog och helt underbart.


Jag vill nog påstå att efterrätter är deras svaga sida även om jordgubbar, koreansk kryddglass, munkar och yuzu var gott.


Vid betalning fick vi var sin lyckokaka. Kan ni gissa vilket budskap som är mitt?



Det tog en stund att komma på att det här var handfaten till toaletterna, vattnet kommer ur rören från taket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar