söndag 16 april 2017

Natur

Natur är en mysig liten restaurang som satsar på närodlat och säsongsbetonat. Personalen var mycket trevlig och kunnig och vinvalen var fantastiska.

Först ut blev det lättsotad pilgrimsmussla med kyckling x 3, pistagenötter, forellrom, gurka och kålrabbi. Pilgrimsmusslorna var goda som vanligt med tillbehören föll mig inte i smaken. Till detta fick vi Pinot Gris 2015 L'oubliée från Burckel Jung.

Hängmörad biff med variation på persiljerot, rökt märgsmör, äppelkompott, maltkrisp och vinägersky blev det till varmrätt. Det var jättegott, persiljerot är en underskattad rotfrukt. Till detta fick vi en fruktig Rioja, Tierra Crianza 2014.

Jag och min man valde olika efterrätter. Jag valde karamelliserad chokladkräm, soyaglass, getyoghurt och maräng med timuttpeppar och det var en fantastisk karamellig smak men yoghurten var lite syrlig. Min man valde variation på blåbär, bryntsmörkräm, mazarin och rödbetsmaräng och tyckte den var god. Till blåbärsefterrätten serverades ett fantastiskt rött dessertvin från Hällåkra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar