torsdag 22 oktober 2020

Schnitzelplatz

Schnitzelplatz måste vara ett fantstiskt tillhåll på sommaren med en stor uteservering där flera av borden är i lä.


Jag valde att börja kvällen med en Prag som smakade gott av kola och hallon men det var väldigt alkoholstark.


Som förrätt valde jag Svingott smör och visst var det gott om än lite mastigt och en väldigt stor portion, en fjärdedel hade räckt långt.



Till varmrätt blev det självklart schnitzel, jag valde kalvschnitzel. Den var god men inte alls lika god som de schnitzlar jag blivit serverad tidigare på lunchen.


Apfelstrudel har aldrig riktigt varit min grej men denna var riktigt god och som tur är var inte portionen inte lika stor som de tidigare. 

Det stora problemet med schnitzelplatz är att man inte kan äta en trerätters utan att vara mätt i 12h efteråt. Vid återbesök blir det max två rätter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar