söndag 2 februari 2014

Min vintergarderob


Efter att jag gick med i Sy garderoben - med en plan har jag börjat tänka mer på att mina kläder och accessoarer ska passa bra ihop. Jag gick med i slutet av oktober och började då med att sortera bort allt som inte passade ihop med mina höst- och vinterplaner och packade undan till våren. När december kom packade jag bort allt som hörde till hösten. Vintern är blå och grön enligt mig så det är min basskala, toppar har jag i andra färger och så även partyklänningar. Sen fyller jag ut med vitt och svart.

 Jag fick inte så mycket sytt av min vinterplan men jag behövde inte gå naken ändå som jag kommer visa er här.

Accessoarer

 Oftast har jag inga accessoarer förutom på mig förutom min förlovningsring och min vigselring men ibland vill jag dekorera mig lite extra och då får det gärna vara med bling.




 Efter den här uppvisningen kan man glatt konstatera att jag inte behöver fler halsband.

 Underkläder

Jag skaffade några par strumpbyxor för att passa ihop med med vinterkollektionen men de har inte använts så mycket utan det har mest varit yllestrumpbyxor och yllestrumpor.

 Överdelar

Jag har många olika överdelar att välja mellan, många till vardags men några som inte riktigt lämpar sig till jobbet men ibland är det ju fest.
 

 


 Underdelar

Underdelar har jag betydligt färre av, jag fick klara mig med två olika under stora delar av tiden innan jag sytt klart den andra kjolen.

 Koftor

Jag föredrar koftor framför tjocka tröjor, då slipper jag dra dem över huvudet. På jobbet har det varit så kallt många dagar i vinter att jag har frusit trots min yllekofta. Den blå koftan är nyköpt i mellandagarna och den mintgröna har jag ärvt efter min mormor.

Klänningar

Jag gillar att ha klänning på mig och har fått många fina klänningar av min syster Eva. Ganska ofta är det dock inte så praktiskt och ett par av klänningarna är riktiga partyklänningar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar