torsdag 9 mars 2023

Lilla Hanoi

Jag har redan hunnit vara på Lilla Hanoi två gånger.

Båda gångerna har jag börjat med en Hanoi special, en smaskig drink med smak av litchi och jordgubb


Till förrätt valde jag första gången Ba La Lot, fläskkött rullat i vildbeteblad.


Andra gången blev det So diep nuong mo hanh, flamberade pilgrimsmusslor


Båda förrätterna var goda och det finns fler jag skulle vilja testa vid ett återbesök.

Första gången blev det Thit heo xien, grillade fläskspett


Andra gången valde jag Bo luc lac, wokad oxfilé


Spetten var strået vassare är oxfilen även om oxfilen var god.

Klart man behöver avsluta middagen med efterrätt. Första gången valde jag Friterad Bun med kolasås


Andra gången blev det Friterad bananvårullar. 


De bananfyllda vårrullarna var det godare alternativet men hade gärna fått ha mer kolasås.

Till efterrätten behöver man ju en drink till. Första gången valde jag en Sapa och den var riktigt god


Andra gången blev det en Saigon by night och den var helt okej men inte lika bra som de andra två jag har provat.



Lilla Hanoi har många fler rätter jag vill prova så jag återbesöker. Att maten är så god märks på att restaurang nästan alltid är mer eller mindre full så det gäller att boka om man tänkte sig hit.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar