onsdag 12 mars 2014

Star Bowling

På jobbet hade vi finbesök av kollegorna både från Stockholm och från Storbritannien. Det betydde såklart att jobbet ordnade afterwork.

Först var det bowling i den slamriga delen av lokalen, det var nästan omöjligt att föra ett samtal där. Sen kom det intressanta, maten. 

De har ryckt upp sig rejält sen jag var där sist och serverar inte bara burgare utan dessutom trerätters i en trevlig ljudisolerad miljö. 

Jag valde menyn med lax, oxfilé och panna cotta. Laxen verkade halstrad och får godkänt trots jag föredrar min tillagad. De små gurkbitarna och såsen var riktigt god. 

Till varmrätten var det två generösa skivor filé, de var dock lite mer tillagade än vad som är brukligt vid medium. Till det gott mos och fantastisk sås, de kunde varit mer generösa med såsen. 
Jag ville inte ha panna cottan i menyn men det gick inte att ändra trots förbeställning. Det köptes då in extra av chokladkakan så jag fick den ändå, några fick då dubbla efterrätter. 

Chokladkakan och kaffeglassen var jättegoda, de små marängerna var söta. Jordgubbssåsen hade de gärna fått skippa då den mest var sötsliskig. 

På det hela taget var det en trevlig kväll och de får en trea som med några enkla medel kan bli en fyra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar