fredag 17 januari 2014

Samlade sömnads tips

Jag har samlat en hel del websidor för att använda dem senare. Jag har hittat en del via bloggar och andra via gruppen Sy garderoben - med en plan på facebook.

De har blivit så många att de fyller upp halva min webläsare med flikar och även massa flikar i min bloggläsare så jag tänkte samla dem här istället där förhoppningsvis fler får nytta av dem.

Tips gällande överdelar:
Full bust adjustment, fba, tutorial
Fba for plagg utan söm
Fba för prinsessskärning
Fba med axelinprovning

Tips gällande underdelar:
Big butt adjustment, bba, another round
Sewalong, full or flat butt adjustments
Pants fitting tutorials
Pants fitting cheatsheet

Blandade tips:
Coletteries bästa tips under 2013
Bygg upp innehållet i din garderob på ett smart sätt
How to make a bra
Boxer briefs

Sen kan jag verkligen rekommendera boken Jackets for real people, den räddade en kompis till mig från att överge sömnad för gott.

Här kommer några bra sidor med gratismönster:
10 olika T-shirts
Retro underkläder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar