fredag 17 januari 2014

Raketer

Yngsta dottern fyller två i början av februari och senast hon var på Stoff&Stil såg hon en klänning och ett tyg hon ville ha så nu ska jag sy en födelsedagsklänning. Idag blir det sicksack och tvättning av tyget.

Av tyget ska jag även sy en klänning till äldsta dottern, men där vet jag inte modell, en klänning till mig som ser ut den min syster visade på sin blogg för någon vecka sen.
Sen ska yngsta dottern få gardiner av det med. Har 6-7m och det tycker jag borde räcka, så stora är ju inte barnen.


6 kommentarer:

  1. Undrar varför min kommentar bara försvann?
    I vilket fall så skrev jag att det är klart att det räcker. Jag sydde Majas sängomhängen igår och ska klippa till Rickards skjorta idag. Jag upptäckte till min förvåning att jag hade ett mönster till en sportskjorta (och badbyxor och shorts) från slutet av 50-talet - början av 60-talet i en av mina pärmar. Måste ha följt med när jag köpt mönster på Tradera.

    SvaraRadera
  2. Den har tagit bort vad jag har skrivit ett par gånger med. Jag tror på ondska.

    Ja jag kan inte tänka mig något annat, jag är bara lite nojig. Skysst du hade ett mönster redan, sportskjorta låter ju helt rätt. Ville Maja ha en klänning i det?

    SvaraRadera
  3. Ja, hoppas att det räcker även efter att jag klippt fel på Rickards skjorta och gjort en klänning till mig.

    SvaraRadera
  4. Får jag tyg över är du välkommen att få det om det inte räcker men jag ska inte sy min klänning förrän närmare sommaren.

    SvaraRadera
  5. Maja vill ha samma modell som Isa och det tar mindre tyg än omlottklänningen med helcirkelkjol, så det här ska nog gå bra.

    SvaraRadera
  6. Då kanske jag ska göra den modellen till Sara med. Ska bara hitta något i rätt storlek att modifiera utifrån :)

    SvaraRadera